Chiar dacă sectorul imobiliar s-a relansat pe toate segmentele sale, se observă o creștere a exigențelor privind calitatea construcțiilor și a serviciilor de administrare, operare și întreținere a acestor clădiri. Dezvoltatorii și proprietarii solicită standarde din ce în ce mai ridicate în efectuarea serviciilor de facility management, cărora le alocă însă bugete în scădere. Executivii firmelor cu servicii FM in-house, corporate facility managerii, dar și managerii firmelor furnizoare de servicii de FM sunt presați să identifice soluții pentru optimizarea proceselor și serviciilor la costuri controlate, confruntându-se cu opțiuni de prioritizare, nu rareori, fiind puși în fața dilemei ”optimizari" sau ”reduceri” de costuri, avand consecințe severe pentru reușita businessului respectiv.
PRIMUL WORKSHOP ROFMA LA CLUJ NAPOCA – UN SUCCES CONFIRMAT!
In calitatea sa de organizatie nationala, reprezentativa pentru intregul corp profesional dindomenul FM romanesc, dupa 6 ani de la infiintare, ROFMA a organizat la inceputul luniioctombriea.c. primul sau eveniment in afara Bucurestiului, intr-un centru urban cu o dezvoltare semnificativa a sectorului nostru - Cluj Napoca.
Primul eveniment ROFMA la Cluj Napoca – workshopul "FM profesionist in intreaga tara - ROFMA intalneste Transilvania"
Evolutiile economice din ultimii ani au condus la cresterea semnificativa a volumului de firme active in facility management-ul profesional din afara Capitalei, cu precadere in mari centre urbane precum Cluj Napoca, Timisoara, Iasi, Brasov sau Constanta. In aceste zone isi desfasoara activitatea peste 25% din firmele specializate in servicii de property & facility management, sau 20% din cele de curatenie profesionala, la nivelul intregii tari.
WORKSHOPUL “ACTUALITATI LEGISLATIVE IN FM - Noi directive europene si modificari in legislatia nationala, cu impact in facility management”
Statutul Romaniei, de membru UE, impune o permanenta actualizare si armonizare a legislatiei nationale la cea comunitara. Suntem confruntati cu un volum important de directive, decizii, norme, prescriptii etc. care se cer cunoscute si aplicate inclusiv in industria de facility management si sectoarele adiacente. Devine astfel imperativa diseminarea, in randul profesionistilor FM, a celor mai recente prevederi legislative comunitare si nationale, asimilarea si transpunerea in activitatea curenta a acestor noi informatii si cunostinte.
In cadrul obiectivului sau de promovare a celor mai recente evolutii in domeniul managementului de facilitati, ROFMA continua si anul acesta seria de evenimente profesionale dedicate aspectelor – cheie din acest domeniu si va invita sa participați la workshopul ”Actualitati legislative in FM - Noi directive europene si modificari in legislatia nationala, cu impact in facility management”.
EVENIMENTUL ANIVERSAR ROFMA - 5 ani
Intr-un domeniu traditional, cinci ani de existenta a unei asociatii profesionale pot parea ca fiind nesemnificativi, dar in cazul facility managementului, aparut doar acum circa 15 de ani pe piata romaneasca a serviciilor profesionale, cinci ani de existenta a singurei asociatii nationale de profil-ROFMA, deja se constituie intr-o mica istorie.
Mai multe articole...
- ROFMA INTRA IN 2015 CU UN NOU PRESEDINTE SI UN CONSILIU DIRECTOR EXTINS
- WORKSHOP "CONTRACTAREA SI ACHIZITIILE IN FACILITY MANAGEMENT" - 10 DECEMBRIE 2014
- WORKSHOPUL "IMPERATIVUL EFICIENTEI IN MENTENANTA TEHNICA A CLADIRILOR" - 25 SEPTEMBRIE 2014
- A FOST APROBAT STANDARDUL OCUPATIONAL PENTRU FACILITY MANAGERI !