Oana Preda, 27.06.2019
Suntem asaltați de tendințe, însă oare câți dintre noi înțelegem pe deplin importanța acestora? Se discută de „wellbeing” și „tehnologizare”. Auzim frecvent de „sustenabilitate”. Tehnologia evoluează încontinuu. Construim clădiri inteligente, implementăm programe din ce în ce mai performante, conducem mașini electrice, tindem către ride-sharing, inventăm fel și fel de aplicații, înlocuim o parte din forța umană cu roboți și multe altele.
Poate oare trecutul să prindă din urmă prezentul, astfel încât să țină pasul cu aceste tendințe pentru un viitor împreună? Ce facem cu ceea ce există deja? Sau, mai degrabă, cum facem? Pentru că există din ce în ce mai multă informație, uneori atât de multă, încât nu știm de unde să alegem.
Ne îndreptăm atenția către workplace și workplace management
Încă ne confruntăm cu problema retenției de personal și, pe lângă toate acestea, există și va exista întotdeauna un subiect delicat în atenția tuturor, și anume costurile, inclusiv monitorizarea lor. Fie că suntem clienți sau beneficiari, fiecare dintre noi utilizează resurse, spații și echipamente, iar acestea au cicluri de funcționare. Depinde doar de noi să prelungim durata de viață a ceea ce folosim. Indiferent de zona de referire (corp uman, spațiu de lucru/conviețuire, mijloc de mobilitate sau echipament), această întreținere, sau mentenanță, este mai mult decât necesară. Este un mod de viață.
Dacă mobilitatea este viitorul, atunci domeniul facility managementului, prin definiție, are toate instrumentele necesare pentru crearea acelui workplace în care utilizatorul beneficiază de toate condițiile de calitate și confort. Ce înțelegem prin workplace, care sunt caracteristicile unui astfel de mediu, care sunt zonele cheie și cum le întreținem, cum găsim partenerii necesari pentru a dezvolta relații de durată, ce ne dorim la și de la un workplace, care este potențialul real al unui astfel de spațiu și către ce tindem pe termen scurt, mediu și lung? Iată doar câteva dintre întrebările la care putem răspunde, pe larg, în cadrul unui curs de workplace management pe care ROFMA îl anunță în premieră pentru această toamnă.
Haideți să ne mobilizăm împreună pentru crearea workplace-ului ideal!
Oana Preda este Facility Management Coordinator la Porsche Inter Auto Romania și membru partener ROFMA.