Începând cu februarie 2019, ROFMA a devenit Asociația Română de Workplace și Facility Management. Mai mult...

  • Home
  • Evenimente
  • ROFMA devine Asociația Română de Workplace și Facility Management

ROFMA devine Asociația Română de Workplace și Facility Management

ROFMA_schimbare_denumire_workplace

 

Încurajăm industria de facility management să-și privească activitatea dintr-o altă perspectivă.

În prezent există oportunitatea de a considera managementul mediului de lucru (workplace management) o soluție menită să redefinească facility managementul, transformându-l într-un domeniu mult mai relevant pentru conducerile organizațiilor și pentru mediul de afaceri.

Există o legătură tot mai evidentă între nevoile beneficiarilor din mediul contruit, productivitatea angajaților și facility management. Tradițional – și oarecum limitat –, domeniul FM este perceput ca reprezentând ansamblul serviciilor de administrare, operare și mentenanță a clădirilor (curățenie, recepție, securitate și control acces, mentenanță tehnică a echipamentelor din clădiri etc). Dar FM-ul joacă un rol cheie și în modul în care oamenii interacționează cu spațiile dintr-o clădire și cu elementele de cultură a organizației/organizațiilor din clădirea respectivă. Indiferent dacă acei oameni sunt angajați, clienți sau vizitatori ocazionali ai respectivului spațiu.

Astfel, facility managementul se transformă: mai mult decât să deservească doar un set de active ale mediului construit, oferă acum și un management al mediul de lucru (workplace management) din cadrul organizațiilor.

Plecând de la aceste realități și evoluții pe plan internațional, ROFMA, ca asociație reprezentativă a sectorului de facility management din România, a decis să cuprindă, atât în numele său oficial, cât și în obiectivele și proiectele sale, domeniul de workplace management.

Asociatia_Romana_Workplace_Facility_Management

De ce Workplace Management și Facility Management împreună în ROFMA?

  • Oportunitatea de a crește profilul FM prin demonstrarea impactului său asupra obiectivelor strategice ale organizațiilor;
  • Șansa de a crea și oferi noi servicii de FM adaptate cerințelor mediului de lucru;
  • Modalitatea de a contura mai puternic identitatea și statutul ocupațiilor din FM și de a atrage noi talente către domeniul FM;
  • Posibilitatea ca facility managementul să capete rolul de unificator și coordonator al conceptelor, resurselor și activităților ce vizează mediul de lucru (workplace) dintr-o organizație;
  • Trecerea de la o abordare limitată, preponderent tehnică, de furnizare a unor servicii specializate, către o abordare strategică care se bazează pe o colaborare apropiată cu top managementul, precum și cu celelalte structuri ale organizației, cu precădere HR și IT, precum și cu arhitecți, designeri de interior, specialiști în științe sociale.

Includerea Workplace Management alături de Facility Management ne ajută să repoziționăm domeniul și să determinăm o mai bună înțelegere a valorii pe care specialiștii în facility management și workplace management o aduc organizațiilor.

Workplace Management și Facility Management împreună în ROFMA!

workplace management facility management