În contextul financiar actual, în situația în care atât dezvoltatorii și proprietarii de clădiri, cât și sectorul public încearcă să reducă la maxim cheltuielile cu spațiul ( a doua cheltuială pe nota de plată a oricărei instituții după resursele umane) specialiști din zona de Space Management și Facility Management din Italia, cu experiență în gestionarea, restructurarea și reorganizarea spațiilor s-au reunit pentru a scrie și împărtăși din experiența dobândită pe piața italiană.
Factorii luați în considerare la începutul achiziționării sau construirii unei clădiri se modifică foarte repede, astfel încât spațiul clădirii devine insuficient sau în exces, inferior calitativ sau tehnologic sau pur și simplu prea costisitor. Plecând de la această premisă spațiul trebuie considerat ca fiind o componentă în permanentă schimbare în ecuația businessului. Acest lucru pune în discuţie tema utilizării de modele si stiluri arhitectonice adecvate din punct de vedere economic, ambiental şi al gestionării lor. Proiectele sustenabile şi ascensiunea noilor tehnologii trebuie luate în consideraţie dacă se doreşte realizarea de procese de restructurare şi renovare a clădirilor în concordanţă cu cerinţele pieţei şi cu aşteptările utilizatorilor şi ale publicului, dar şi cu obiectivele business-ului. Alegerile privind utilităţile si serviciile trebuie să facă parte dintr-o viziune strategică comună.
În România, o țară cu o experiență mult mai redusă la acest capitol, al Space Planningului, o astfel de carte vine să aducă publicului noi concepte și idei creative în sectorul Space Planningului susținute cu exemple concrete și metode de lucru adecvate, dar în același timp se vrea a fi un punct de plecare atât pentru specialiști cât și pentru cei mai puțin experimentați, dar interesați de domeniul Facility Managementului. Alegerea ARCHIBUS Solution Centers Romania de a traduce si adapta această carte s-a bazat pe conținutul acesteia, prezentând concret studii de caz și experiența de 30 de ani a experților italieni în domeniul Space Managementului, dar și pe necesitatea pieței românești de a avea exemple la care să se raporteze în provocările actuale ale pieței de Facility Management. Acestă carte reprezintă doar unul din primi pași în demersul propus de ARCHIBUS Solution Centers Romania de a aduce și împărtăși knowledge din rețeaua de consultanță ARCHIBUS pe piața românească în domeniul Facility Managementului. În acest demers ARCHIBUS Solution Centers Romania se bazează pe ajutorul ROFMA si ROGBC, organizații care s-au alăturat acestui demers de educare a pieței românești.
Din cuprins :
1.Gestionarea integrată a spaţiului de lucru
- Facility Management: Cerere şi Ofertă
- Metode şi modele
- Portfolio Management: spaţii la scară urbană
- Space Planning: architectura spaţiului de lucru
- Space Management: gestionarea personalului în spaţiul de lucru
- Efcienţă în timp: IWMS
2.Experienţa Enel în gestionarea spaţiilor de birouri
- Situaţia iniţială
- Condiţii prealabile , esenţiale pentru gestionarea spaţiilor
- Obiectivele Enel
- Punerea în practică: prima fază
3.Raţionalizarea spaţiilor de birouri
- Programul de raţionalizare a spaţiilor de birouri
- Activitaţile de analiză şi planificare
- Desfaşurarea programului
- Primul caz: o mai bună utilizare a unei clădiri existente
- Al doilea caz: restructurarea - reabilitarea unei clădiri vechi
- Rolul sistemelor informaţionale
4.Space Planning: experienţa Generali Gestione Immobiliare
- Valoarea imobiliară
- Reducerea costurilor
- Reducerea spaţiilor
- Space Planning în Grupul Generali
5.Analiza spaţiilor şi a indicilorde performanţă
- Introducere
- Perimetrul de referinţă
- Împărţirea eşantionului
- Indice de eficienţă
- Indice de ocupare
- Viziune imobiliară integrată
- CAP (Cost pe locaţie de lucru)
- Pârghii de optimizare a CAP
6.Space Planning: experienţa Societatea “Poste Italiane”
- Introducere
- Ce este un Plan de Urbanism
- Procesul de realizare a unui Plan de Urbanism
- Instrumente pentru stabilirea Planului de Urbanism
7.Proiect CMR: planificare spaţii, spaţii eco-ambientale
- Planificarea spaţiilor: o disciplină în evoluţie
- De ce să planificăm?
- Planifcarea spaţiilor şi Administraţia Publică
- Noile scenarii
- Bunăstare , funcţionalitate şi transparenţă
Puteti achizitiona carte prin:
-Comanda prin email la Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
-Comanda telefonica la numarul de telefon 0749090605
Plata de face ramburs la primirea coletului.(Prin ramburs cu optiunea Curierat Rapid unde plata se face direct catre agentul firmei de curierat la preluarea coletului sau cu optiunea Posta Romane cu achitare catre agentul acestui oficiu)
Pret: 60 RON