Anna-Maria Linek, Business Developer ARCHIBUS Solution Center-Romania, intr-un scurt interviu despre realizarile si proiectele companiei, dar si despre provocarile cu care se va confrunta domeniul FM anul acesta.
Care sunt cele mai semnificative realizari ale companiei dumneavoastra in anul 2018?
Anul 2018 a fost un an special, avand in vedere impactul mediului socio-politic asupra celui economic, din perspectiva inertiei care a dominat deciziile de investire ale companiilor din Real Estate si Facility Management.
Realizarile companiei ARCHIBUS Solution Center-Romania au fost generate in principal de cresterea valorii adaugate a serviciilor oferite in 2018. Echipa din Bucuresti a dezvoltat cateva solutii software inovative pentru a raspunde cerintelor specifice ale pietei de FM legate de Managementul Fluxurilor FM (Graphical Workflow Engine), al Contractelor (Lease2Cash), al documentatiei cladirii (Cartea Tehnica) si al alocarii automate a taskurilor in mentenanta (Automatic Schedule Mecanism) sau de integrarea IoT in aplicatiile ARCHIBUS de Energy si Space Management.
Solutiile dezvoltate de ARCHIBUS Solution Center-Romania sunt folosite in Europa de companii de prestigiu (Orange Franta, Caile Ferate Franceze, Statul Geneva, Credit Suisse etc.), iar serviciile cu valoare adaugata reprezinta 48% din cifra de afaceri a anului.
De asemenea, ARCHIBUS Solution Center-Romania a facut posibila printr-o donatie catre Universitatea Politehnica Bucuresti utilizarea solutiilor ARCHIBUS in cadrul masteratului de FM.
Ce planuri aveti pentru 2019?
Anul acesta dorim sa contribuim la consolidarea pietei de FM din Romania si regiune prin solutiile informatice si expertiza profesionistilor nostri. Prin ecosistemul ARCHIBUS din care facem parte, avem la dispozitie tehnologia de varf si Best Practice al celor mai renumite companii din lume. Ne propunem sa adresam cu prioritate in 2019 domenii cum sunt Workplace Management si integrarea IoT in solutiile de FM si sa contribuim la cresterea maturitatii pietei de FM prin cursuri si workshopuri.
Nu in ultimul rand, ca membru-fondator, ramanem solidari eforturilor ROFMA de a crea o asociatie profesionala puternica.
Care anticipati ca vor fi provocarile domeniului in anul ce vine?
In contextul economic mondial, multe companii se orienteaza catre gasirea unei strategii de consolidare a afacerii, de optimizare a proceselor si de gasire a solutiilor care sa permita sustenabilitatea companiei, traversand o potentiala perioada de criza.
Solutiile tehnice care pot sa sustina servicii mai adaptate, cu costuri mai mici, pot fi raspunsul, fie ca se bazeaza pe IoT, inteligenta artificiala, workplace management, fie ca se refera la educarea angajatilor.