Începând cu februarie 2019, ROFMA a devenit Asociația Română de Workplace și Facility Management. Mai mult...

  • Home
  • Evenimente
  • Cum a fost la Romanian Workplace Management Forum 2024?

Cum a fost la Romanian Workplace Management Forum 2024?

La sfârșitul lunii trecute a avut loc la Cluj-Napoca cea mai recentă ediție Romanian Workplace Management Forum în organizarea ROFMA – Asociația Română de Workplace și Facility Management. Pe parcursul celor două zile s-au desfășurat lucrările forumului, o nouă ediție a ROFMA Drinks & Talks și vizite de documentare în clădiri și spații de lucru reprezentative din Cluj-Napoca și împrejurimi. Evenimentul a adus împreună cei mai importanți reprezentanți ai domeniilor de workplace, property și facility management din țară.

23 mai – lucrările forumului

Desfășurate în prima zi a evenimentului, lucrările forumului au pus în discuție teme precum transformarea digitală, tranziția către munca hibridă și spațiile de lucru flexibile, reconfigurarea mediului de lucru, atât în zona de birouri, cât și în industrie și educație.

Printre principalele provocări ale pieței identificate și la această ediție a ROWMF se numără lipsa personalului calificat pentru administrarea, operarea și mentenanța unor spații din ce în ce mai sofisticate tehnologic; rezistența personalului existent – dar și a beneficiarilor – de a prelua soluții smart; cerințe mai mari din partea angajaților; conflictele inerente între multiple generații și culturi ce lucrează împreună; lipsa unei legislații care să încurajeze aplicarea standardelor, dar să descurajeze munca la gri. Pentru depășirea acestor obstacole, în dezbatere au fost identificate soluții precum investiția în resursa umană prin educație continuă,  o comunicare cât mai transparentă cu clienții și acțiuni de conștientizare a pieței.

Ce spun specialiștii în workplace management?

Angajatorii își doresc ca angajații să vină la birou pentru a crește productivitatea, eficiența, implicarea și sentimentul de apartenență în cadrul companiei. Majoritatea firmelor mari își doresc în continuare un birou tradițional, deși simt că acesta nu mai funcționează. Pentru că „biroul tradițional este boring”, spune Vlad Buzoianu, Cluj Business Campus, iar acest lucru pune o presiune tot mai mare pe dezvoltatorii de servicii office de a răspunde nevoilor actuale ale utilizatorilor. „Pandemia a scos capacul creativității: există acum o varietate imensă de spații flexibile și de soluții alternative”, conform Tudor Popp, Hotspot Workhub. Acum, accentul cade pe servicii și pe user experience – proprietarii nu mai pot oferi doar un spațiu și atât.

Evident, există multe concepte nonsens, e foarte important să îți pui mereu întrebarea de ce e nevoie de un anumit lucru. Start with your WHY! Noile spații sunt create pornind de la nevoile utilizatorilor, de la tipurile de spații, de la tipurile de interacțiuni dorite.

Mai mult, părerea Dianei Calfa, Morphoza, este că amenajarea mediului de lucru depinde acum de toți factorii decizionali din toate departamentele, ba chiar și de angajați – nevoile acestora trebuie aliniate cu obiectivele companiei. Spațiile devin mai confortabile, mai vii, mai umane, se pune accent pe ospitalitate. E nevoie de medii de muncă în care toată lumea să se simtă bine; „angajații trebuie să aleagă să vină la birou, nu să fie forțați”, mai spune Anda Manu, Ama Design. Astfel, devin din ce în ce mai căutate mici spații de lucru, pockets, pentru grupuri cu nevoi diferite.

24 mai – vizitele de documentare

În cea de-a doua zi a Romanian Workplace Management Forum 2024 au avut loc activități de documentare și networking. Mulțumim gazdelor noastre pentru amabilitate:

  • Banca Transilvania, sediul central
  • Centrul de inginerie Bosch
  • Cluj Business Campus
  • Transylvania College

Romanian Workplace Management Forum 2024 în cifre

  • 2 zile
  • 161 vizitatori
  • 30 speakeri
  • 16 parteneri

ROWMF 2024 în imagini. Vizionează aici albumul foto

Mulțumim încă o dată tuturor pentru participarea și implicarea în reușita Romanian Workplace Management Forum 2024! Întreaga echipă ROFMA a încercat să ofere, într-un mod cât mai echilibrat, șansa de a afla și dezbate tendințe și evoluții, de a avea oportunități de networking și schimb de experiență. Accentul pus pe dezbateri deschise a scos în evidență nevoia unor astfel de discuții între profesioniști, dincolo de prezentările și dialogul specific evenimentelor B2B.

Mulțumim că ne-ați fost alături, vă așteptăm în noiembrie la ROFMEX 2024 să continuăm dialogurile inițiate și să explorăm noi oportunități de colaborare!