Chiar dacă sectorul imobiliar s-a relansat pe toate segmentele sale, se observă o creștere a exigențelor privind calitatea construcțiilor și a serviciilor de administrare, operare și întreținere a acestor clădiri. Dezvoltatorii și proprietarii solicită standarde din ce în ce mai ridicate în efectuarea serviciilor de facility management, cărora le alocă însă bugete în scădere. Executivii firmelor cu servicii FM in-house, corporate facility managerii, dar și managerii firmelor furnizoare de servicii de FM sunt presați să identifice soluții pentru optimizarea proceselor și serviciilor la costuri controlate, confruntându-se cu opțiuni de prioritizare, nu rareori, fiind puși în fața dilemei ”optimizari" sau ”reduceri” de costuri, avand consecințe severe pentru reușita businessului respectiv.
În acest context, ROFMA a organizat în data de 14 aprilie workshopul „Provocări financiare în strategiile de Facility Management”. Cei peste 40 de participanți au primit informații deosebit de utile și au avut un schimb deschis de idei pe următoarele teme, prezentate de lectori cu o vasta experiență profesională:
- Topul provocărilor financiare în facility management
- Optimizare vs reducere de costuri în FM
- Bugetul de facility management între costuri fixe și variabile
- Constrângeri bugetare și controlul costurilor în FM
- Direcții strategice de optimizare a costurilor în FM
- Provocări financiare pentru entitățile din mediul privat și cele de interes public, în procesul de atribuire și monitorizare a derulării contractelor de achiziție.
Profilul participanților: Property și facility manageri, reprezentanți ai departamentelor financiare ai firmelor de FM, manageri de firme de FM, alți profesioniști în FM.
Data și locul de desfășurare al evenimentului: 14 aprilie 2016, începând cu ora 9.00, la Hotel Intercontinental Bucuresti; Sala Opera
Pentru membrii ROFMA, participarea a fost gratuită în limita a doi participanți/membru
PROGRAMUL WORKSHOPULUI
08.30 – 09.00: Inregistrarea participantilor & welcome coffee
09.00 – 09.15: Deschiderea lucrarilor si prezentarea participantilor
09.15 – 10.00: Top cinci provocari cu impact financiar in facility management, Duglas Papanicu – AUTODESK Middle East Facility Manager
10.00 - 10.45: Optimizare vs. reducere de costuri in facility management, Lucian Anghel - TimePal
10.45 - 11.15: Provocari financiare pentru entitatile din mediul privat si cele de interes public in procesul de atribuire si monitorizare a derularii contractelor de achizitie, Stanciu Jeni Aura - Revizor General – Revizoratul General de Control Financiar de Gestiune si Cercetare Interna – CNCF ”CFR”-SA
11.15 - 11.45: Pauza cafea & networking
11.45 - 12.15: Constrangeri bugetare si controlul costurilor in FM, Sorin Rotaru - Director Tehnic si Mentenanta, Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti
12.15 - 12.45: Directii strategice de optimizare a costurilor de facility management - Eugen Ion, consultant FM
12.45 - 14.00: Primul pas catre un facility management strategic –solutii la provocarile financiare in FM – masa rotunda cu participarea urmatorilor invitati:
Lucian Anghel, TimePal
Stanciu Jeni Aura, Revizor General CNCF ”CFR”-SA
Sorin Rotaru, Director Tehnic si Mentenanta, Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti
Violeta Cirstoveanu, auditor sef Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti
Alexandru Miculas, Robert Bosch SRL
Eugen Ion, Consultant FM
Moderator: Duglas Papanicu