PRIMUL PROGRAM DE MASTERAT IN FM DIN ROMANIA

Intelegand procesul de maturizare accelerata a pietei de facility management din Romania si necesitatea realizarii unui salt semnificativ in nivelul de educatie al profesionistilor din domeniu, Universitatea Politehnica din Bucuresti, in colaborare cu ROFMA - Asociatia Romana de Facility Management, lanseaza, incepand cu anul universitar 2017 – 2018, primul Program de Masterat in Managementul Facilitatilor (FM), program ce se va desfasura in cadrul Facultatii de Ingineria si Managementul Sistemelor Tehnologice - IMST.
Masteratul, prin planul de invatamant propus, se adreseaza atat absolventilor programelor de licenta, cat si celor ce activeaza intr-o organizatie care presteaza servicii de facility management și profesioniștilor din structurile specializate de "corporate facility management" ale marilor organizatii ce dispun de un vast portofoliu de cladiri
Durata Programului de Masterat in Managementul Facilitatilor este de 2 ani, impartiti in 4 semestre. Primele 3 semestre vor include cursuri si seminarii, iar ultimul semestru se va centra pe activitati de cercetare si studiu destinate pregatirii lucrarii de dizertatie.
Planul de invatamant cuprinde cursuri care trateaza extensiv tematici specifice domeniului FM, precum:
- Managementul proprietatii imobiliare
- Managementul proiectarii cladirilor civile si industriale
- Managementul eficientei energetice a cladirilor civile si industriale
- Managementul costurilor operationale si riscului in FM
- Managementul instalatiilor termice in cladiri
- Managementul instalatiilor electrice si de automatizari din cladiri
- Sisteme mecanice in cladiri
- Managementul proiectarii si mentenantei sistemelor de protectie a patrimoniului si a persoanelor
- Sisteme IT, monitorizare si instrumente software in FM
- Managamentul serviciilor non-tehnice din cladiri
- Responsabilitatea juridica si administrativa in FM
- Management strategic integrat
Cursurile vor fi sustinute de cadre didactice de prestigiu din universitati acreditate, impreuna cu specialisti ROFMA avand experienta confirmata in FM-ul romanesc, care vor aborda aspectele practice.

Inscrierea la programul de masterat se va derula in doua sesiuni:
Sesiunea I
Înscriere: 3 iulie - 12 iulie 2017 (taxa de înscriere este de 100 lei)
Examen de admitere: 13-14 iulie
Sesiunea a II-a: 28 august - 13 septembrie 2017
Examen de admitere 14-15 septembrie
Este important de subliniat ca, pentru acest program, sunt disponibile 20 de locuri cu finantare de la bugetul de stat.
Pentru mai multe informatii privind programul de masterat, inscrierea si bibliografia de examen, puteti accesa link-ul:
UPB

ROFMEX - EVENIMENT IN PREMIERA PENTRU FACILITY MANAGEMENTUL ROMANESC

In perioada 9-11 noiembrie 2017 va avea loc la Centrul Expozitional ROMEXPO, in organizarea ROFMA (Asociatia Romana de Facility Management), ROFMEX – Romanian Facility Management Experience Days – Expozitie de echipamente, produse, tehnologii si solutii pentru facility management si servicii suport. Conferinta internationala, cursuri si Experience Area.

ROFMEX 2017 este primul eveniment de promovare, educatie si know-how dedicat industriei de management al facilitatilor (Facility management – FM) la nivel national. Vorbim de o industrie ce incorporeaza peste 6.500 firme active, cu aproape 130.000 angajati, ce realizeaza o cifra de afaceri de 1.4 miliarde Euro.
O noutate absoluta in peisajul manifestarilor din sfera serviciilor profesionale din Romania prin conceptul si organizarea sa originale, ROFMEX este singurul eveniment din tara care ofera o perspectiva de ansamblu asupra unei largi game de produse si servicii de ultima ora oferite sectorului de facility management pe piata.

De la climatizare, instalatii sanitare, securitate la incendii, IT, reciclare, tehnologii de securitate, sisteme de arhivare, gestiunea documentelor si servicii de constructie, curatenie si amenajare peisagera pana la oportunitati de a converti imobilele existente (sedii industriale sau de business) in cladiri ce respecta protectia mediului si securitatea angajatilor si a populatiei, integrand astfel in urbanism conceptul de dezvoltare durabila, toata gama de servicii necesare unui business se regaseste la ROFMEX. Profesionistii vor demonstra aici ca facility managementul reprezinta gestiunea eficienta ce dirijeaza afacerile spre un viitor sigur si prosper, integrand Intr-o maniera optima oamenii, cladirile, mediul inconjurator, procesele si tehnologiile.

La ROFMEX 2017, timp de trei zile, reprezentantii industriei FM si servicii suport – companii, specialisti si autoritati – vor fi impreuna in evenimentul ce integreaza o expozitie specializata, o conferinta internationala, cursuri certificate ROFMA, precum si intruniri, aplicatii practice si vizite grupate in Experience Area.

Expozitia, prima dintre cei patru „piloni” ai ROFMEX 2017, este cel mai complex si eficient instrument de marketing oferit producatorilor, importatorilor si distribuitorilor de echipamente, produse, tehnologii si solutii FM si servicii suport, directionat spre o audienta formata din specialisti, corporate facility manageri si alti decidenti ce gestioneaza bugete de milioane de euro anual.

Conferinta internationala reprezinta platforma optima pentru schimb de experienta, dezbatere specializata in domeniile FM si servicii suport, de diseminare a cunostintelor, evolutiilor si tendintelor, a rezultatelor consultantei si cercetarii specializate. Lectori romani si internationali, cu reputatie in elita profesionistilor din sfera FM si a serviciilor suport, vor impartasi experienta lor prin expuneri interactive pe subiectele „fierbinti”, de interes major.

Cursurile certificate ROFMA concretizeaza dimensiunea educationala a ROFMEX 2017, vizand dezvoltarea competentelor profesionale specifice si valorificarea oportunitatilor de cariera. Prin intermediul lor, participantii intra in contact direct, in cadrul expozitiei, cu echipamentele si solutiile mentionate in cursuri si participa efectiv la diferite demonstratii in cadrul Experience Area.

Experience Area este, in acelasi timp, showroom si program de demonstratii si de vizite de documentare la cladiri reprezentative din Bucuresti. Participantii la demonstratiile din Experience Area vad, ating si examineaza direct, in cadrul expozitiei, cele mai moderne echipamente, produse si solutii utilizate pe plan mondial in activitatile de managementul facilitatilor, urmand sa participe la vizite de documentare la cladiri reprezentative din Bucuresti.

„Asemenea caracterului holistic al facility managementului, prin conceptul integrator al ROFMEX, asociatia noastra isi propune ca obiectivele privind promovarea tendintelor si tehnologiilor specifice de facility management, realizarea unui sistem de contacte intre toti jucatorii de pe aceasta piata si promovarea conceptelor de dezvoltare durabila si a educatiei in domeniu sa fie atinse. Vom facilita, prin acest eveniment unic, accesul la informatii specifice, la conferinte si traininguri realizate cu experti nationali si internationali, precum si dezvoltarea de relatii cu profesionistii internationali reputati”, declara Cristian Vasiliu, director general ROFMA.

Mai multe informatii pe site-ul evenimentului:  www.rofmex.ro

ADUNAREA GENERALA ROFMA – CONDUCERE NOUA, PROIECTE IN DEZVOLTARE

Recent a avut loc Adunarea Generala a Asociatiei ROFMA, desfasurata in Centrul Expozitional ROMEXPOi. Prezenta membrilor si a membrilor parteneri a fost suficienta pentru a intruni cvorumul necesar. 

Cristian Vasiliu, director general al Asociatiei, a prezentat participantilor ordinea de zi a lucrarilor, care a fost votata in unanimitate, urmata de expunerea raportului de activitate ROFMA. Membrii asociatiei au fost permanent informatii referitor la  activitatea asociatiei – decizii, organizarea si participarea la diverse evenimente profesionale, cursuri, intalniri de specialitate, participari la evenimente internationale etc.  – prin intermediul minutelor sedintelor lunare ale Consiliului Director, emailurilor si newsletterurilor. De asemenea, in cadrul raportului a fost prezentata participantilor o sinteza a studiului privind piata serviciilor externalizate de facility management in Romania - 2015, care a evidentiat evolutia acesteia in ultimii ani: structura serviciilor, dinamica numarului de firme active, cifra de afaceri etc.

Raportul de activitate a inclus si mentionarea unor realizari semnificative, aferente obiectivelor asociatiei, astfel:
 - cresterea numarului de cursanti absolventi ai cursului autorizat de specializare la peste 170;
 - diversificarea cursurilor oferite profesionstilor in FM, inclusiv cursurile deschise de initiere in FM, desfasurate in Bucuresti si principalele orase din tara sau cursurile de time management in FM, cu certificare ROFMA;
 - pregatirea lansarii platformei educationale, care va fi inaugurata in acest an;
 - importanta validarii ocupatiei de facility manager, in prezent doar cinci tari in UE recunoscand aceasta profesiune.
Conducerea ROFMA  a multumit tuturor membrilor care s-au implicat in actiunile ROFMA din ultimii doi ani, contribuind efectiv la succesul acestora.

 


Referitor la proiectele cu termen de implementare in acest an, sunt avute in vedere principalele doua:
 - lansarea noii platforme educationale
 - evenimentul complex ROFMEX 2017

Noua platforma educationala include cursuri acreditate, pe sase niveluri evolutive, avand punctaje corespunzatoare acestor nivele. Absolventii acestor cursuri vor avea posibilitatea obtinerii de acreditari progresive, pornind de la nivelurile de baza (studii primare, sau studii medii) si ajungand pana la niveluri  6, 7 si 8 de studii superioare.

Evenimentul ROFMEX este un concept complex care include expozitie, conferinta, cursuri si activitati aplicative (Experience Area) si care se va desfasura in luna noiembrie la ROMEXPO. Au fost mentionati si li s-a multumit tuturor partenerilor si sponsorilor pentru implicare si suport. A fost subliniata implicarea speciala a companiei ISS, care a obtinut confirmarea prezentei key speakerului Peter Ankerstjerne, Chief Marketing Officer ISS World Services, o personalitate de prim rang in FMul mondial, ridicand astfel standardul evenimentului. S-a subliniat faptul ca urmeaza si o consultare a membrilor privind tematicile conferintei, care sa raspunda cat mai adecvat exigentelor la zi ale pietei de profil.

Un alt punct in cadrul Adunarii Generale l-a constituit validarea primirii noilor membri ROFMA. Acestia au fost votati in unanimitate ca find acceptati.

Momentul final si, poate, cel mai important al Adunarii Generale, l-a constituit procesul alegerilor, atat pentru Consiliul Director, cat si pentru vicepresedintele ROFMA. Tudor Trita a anuntat faptul ca actualul Consiliu Director isi iese din atributiuni, la fel si Richard Mocko, fost presedinte ROFMA, multumindu-le pentru activitatea depusa in cei doi ani de mandat.

Prin vot secret a rezultat noua configuratie a organelor de conducere a ROFMA, astfel:

Presedinte: Tudor Trita
Vicepresedinte: Roxana Bodo

Consiliul Director
Membri fondatori: Archibus Romania SRL, BSS - Building Support Services SRL, Coral Construct SRL, ISS Facility Services SRL

Membri: Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti SA, Frigotehnica SRL, Pyronova SRL

Membri parteneri: Mircea Dobre, Duglas Papanicu

Adunarea Generala 2017 s-a incheiat cu urarile de succes adresate noului Consiliu Director si, cu o mentiune speciala pentru noul vicepresedinte ROFMA, dna Bodo, prima femeie aleasa in conducerea ROFMA.






SMART UTILITIES ROMANIA 2017 - BUILDING FUTURE CITIES INFRASTRUCTURE

24 Mai, Hotel InterContinental Bucuresti, Sala Ronda, Etaj 1

Govnet Conferences va invita sa participati la conferinta nationala Smart Utilities Romania 2017 –Building Future Cities Infrastructure, care va avea loc pe 24 Mai, la Hotel InterContinental,

Bucuresti, sala Ronda.

Forumul orgarinzat cu sprijinul Asociatiei Romane pentru Iluminat (ARI-Iluminat), Asociatiei Romane pentru Promovarea Eficientei Energetice (ARPEE), ESCOROM, Orase Energie Romania (OER) Asociatia Recolamp si al Asociatiei Romane de Facility Management (ROFMA) reprezinta o platforma interactiva de prezentari si discutii libere unica, intre reprezentanti la cel mai inalt nivel ai autoritatilor locale si centrale, companiilor private furnizoare de servicii si solutii inovatoare pentru proiectele de dezvoltare a infrastructurii urbane de utilitati publice, precum si ai institutiilor care ofera solutii de finantare.

In cadrul discutiilor se vor aduce in prim plan teme precum intelegerea si evaluarea nevoilor comunitatilor locare de dezvoltare a poiectelor de utilitati publice, exemple de bune practici si proiecte implementate, la nivel national, iluminatul inteligent si standardele retelelor de iluminat public, contorizarea inteligenta a utilitatilor publice, dar si provocarile tehnice, legislative, bugetare si nu numai, intampinate in proiectarea, implementarea si dezvoltarea proiectelor

Printre partenerii conferintei se numara BMW Group Romania, Green Light by Luxten, Luxten, Orange, Phoenix Contact.

Pentru detalii referitoare la agenda evenimentului si inregistrare va rugam sa accesati pagina oficiala a evenimentului: http://govnet.ro/SMART-Utilities- Romania-2017- Building-Future- Cities-Infrastructure

FM WITHOUT BORDERS - INTALNIREA DE LUCRU ROFMA-DELEGATIA SPECIALISTILOR FM DIN ELVETIA

In perioada 20-22 aprilie, ROFMA a fost gazda a unei delegatii a Asociatiei Elvetiene de Facility Management (IFMA Chapter Elvetia) pentru un schimb de experienta cu specialisti romani din sectorul FM. 

Intalnirea a debutat cu o masa rotunda - FM WITHOUT BORDERS - avand ca tema potentialul dezvoltarii unor proiecte de cooperare bilaterala in domeniu, la care au participat 25 de membri ROFMA și furnizori de servicii, dezvoltatori, consultanți și reprezentanți ai zonei de educație din Elveția.

 

Pe parcursul evenimentului au fost prezentate obiectivele, realizarile si proiectele ROFMA, punandu-se accentul pe ROFMEX - Expozitie de echipamente, produse, tehnologii si solutii pentru facility management si servicii suport. Conferinta internationala, cursuri si Experience Area - ce va avea loc in premiera in aceasta toamna.

Robert Risse, Chapter board international affairs IFMA, a făcut o scurtă prezentare a Asociatiei Elvetiene de Facility Management in contextul pietei elvetiene de FM, trecând în revistă trendurile, proiectele de educație și cei mai importanți jucători în domeniu.

Cu sprijinul ROFMA, membrii delegației elvetiene au făcut, pe 21 si 22 aprilie, vizite de documentare la obiective reprezentative din Bucuresti, precum Arena Nationala, Spitalul Monza, Petrom City si Oregon Park; le-au fost prezentate cele mai noi tehnologii si solutii de facility management si au facut schimb de know-how cu specialisti romani in facility management.

          

 

 

 

Voteaza

 

Ce alte cursuri organizate de ROFMA ar fi de interes pentru dvs.
Vanzari si promovare in FM
Contractarea in FM, caiete de sarcini, SLA-uri, KPI
Notiuni de administrare, operare si intretinere pentru site manageri
IT in FM
Curateniea cladirilor pentru sefii de echipe si site manageri
Mentenanta tehnica
Managementul energetic
Waste management
Space Management
Move/Relocation Management
Instrumente financiare pentru FM

Membri ROFMA

Membri fondatori