WORKSHOP ROFMA: ASSET, PROPERTY & FACILITY MANAGEMENT PENTRU PORTOFOLII MARI DE CLADIRI

Constatăm cu satisfacție o relansare spectaculoasă, în ultimii ani, a pieței de Real Estate în Romania, concretizată prin realizarea unor proiecte de anvergură atât in Capitală, cât și în aglomerări urbane precum Cluj Napoca, Timișoara, Brașov sau Iași. Până la sfârșitul acestui an, de exemplu, se anticipă atingerea unui volum total record de aproape 3 milioane mp spații de birouri moderne în aceste orașe, din care numai în București 2,3 milioane mp. Aceasta situatie „fericită” caracterizează, de fapt, toate segmentele imobiliarului, la nivel național, generând un justificat optimism în rândul profesioniștilor activi în property și facility management. Ne apropiem rapid de parametrii de performanță europeană, dar într-un nou context, de „think big”.
 La aceste dimensiuni ample, dezvoltatorii și proprietarii marilor investiții imobiliare sunt confruntați cu noi provocări care vizează nivelul de performanță, eficiența (dar și riscurile) în gestionarea cu succes a volumelor mari de active imobiliare, inovația managerială, optimizarea spațiilor de lucru sau calitatea serviciilor suport. Răspunsul adecvat la aceste provocări îl oferă specialiștii în property, asset și facility management.

Acesta este contextul generos în care vă invităm să participați la workshopulASSET, PROPERTY ȘI FACILITY MANAGEMENT PENTRU PORTOFOLII MARI DE CLĂDIRI” eveniment organizat de ROFMA cu sprijinul Coral Construct.

Partener media:

Prin prezența activă la acest eveniment profesional veți asimila, pe parcursul unei zile de lucru, informații concrete, clare și deosebit de utile creșterii expertizei și performanței în managementul firmei Dvs. 

Lectorii workshopului vă prezintă cele mai relevante aspecte din acest domeniu la nivel național și, mai ales, internațional, evidențiind experiența și direcțiile de evoluție, într-un cadru stimulativ pentru schimburi productive de idei și soluții eficiente.

Prezentările și dezbaterile se vor axa, în principal, pe următoarele direcții:
• Strategii, direcții de acțiune și soluții în managementul performant al portofoliilor de proprietăți de foarte mari dimensiuni
• Necesitatea și soluțiile de benchmarking în managementul marilor portofolii
• Intelligent-Enterprise Asset Management – soluții inteligente în managementul echipamentelor și mobilierului din spații de birouri

Program preliminar:


Profilul participanților: Dezvoltatori și propretari de ansambluri imobiliare, asset manageri, property și facility manageri, corporate facility manageri, top manageri ai unor firme de FM, alți profesioniști în domeniu.

Data și locul de desfășurare al evenimentului:
29 noiembrie 2016, începând cu ora 9.00, la hotel Sheraton Bucuresti

Tariful de participare: 79 Euro /participant. Pentru membrii ROFMA, participarea este gratuită în limita a doi participanți/membru si 1 participant/membru partener.

 

Prezentarea speakerilor:

PETRU BULARCĂ

Head IT & Maintenance Services - Continental Powertrain Brasov

Cu un masterat în electronică și sisteme de telecomunicații, Petru a evoluat de la inginer în Cercetare-dezvoltare la ITSM Service Center Manager în cadrul Continental Powetrain. Expertiza sa include property si facility management, asset management, planificarea continuității în afaceri, disaster recovery, managementul contractelor și al documentației pentru licitații. Este trainer certificat în managementul timpului, stress control, project management și programe de leadership, pentru a menționa doar cateva

  

 

TUDOR MARCHIȘ

CEO - TCFM India

Inginer de profesie, cu o carieră incepută in Austria, în sectorul echipamentelor electronice. Apoi specialist mentenanță (UTI) și coordonator mentenanță (ISS). Din 2008, angajat și apoi acționar și Director General în Romania al companiei Thermo Control F M.

”În 2011 am deschis aceeași firma în India, în prezent cu 1500 angajați. Sunt o fire sportivă, extrem de energică, îmi plac provocările, adopt noul care se fixează pe nevoile și personalitatea mea, sunt ambițios și îmi place competiția. Totodată sunt un familist convins, dar și o fire liberă și fără bariere rigide".

 

 ANDREJ SKOTTA

Facility Manager, Group Operations Expert for CEE - ERSTE Group

În ultimii 6 ani a lucrat pentru Erste Group Bank AG, în calitate de expert operațional la Departamentul de Property Management. Responsabil cu activitatea de Facility Management în întreaga regiune ECE Erste (Austria, Republica Cehă, Croatia, Slovenia, Slovacia, Ungaria, Polonia și Romania) coordonează peste 2000 de proprietăți și un mare număr de facility manageri locali, fiind totodată responsabil cu standardele tehnice și operaționale în grupul Erste, cu managementul energiei și gestiunea produselor FM.

 

 

   

CĂTĂLIN TĂNĂSESCU

Business Development Manager - Archibus Solutions Center Romania

Responsabil de extinderea rețelei de parteneri ARCHIBUS în regiunea cuprinsă între Austria și Turcia, Croația și Ucraina, precum și de gestionarea rețelei de parteneri. Din poziția sa de dezvoltator regional, Cătălin a participat la proiecte internaționale implicând portofolii largi de Real Estate. Ca reprezentant ARCHIBUS, el a interconectat procese de business, portofolii de asset-uri si optimizarea interacțiunii cu acestea prin soluții software.

 

 

TUDOR TRIȚĂ

CEO - Archibus Solution Center Romania

Fondator și CEO al ARCHIBUS SOLUTION CENTER – ROMANIA, Tudor s-a implicat în dezvoltarea facility managementului din România și a susținut puternic inițiativele locale în domeniul construcțiilor verzi. Rol important in organizarea Consiliului Român pentru Clădiri Verzi (ROGBC), a Asociației Române de Facility Management (ROFMA) și în inițierea și organizarea primei conferințe de Facility Management din Romania - aprilie 2009.
Vicepreședinte al RoGBC in 2010, Vicepreședinte al ROFMA în perioada 2010-2012 și Președinte din 2012 până în 2014, membru IFMA din 2006, membru al CEO Club Romania. Speaker la numeroase evenimente legate de Facility Management, Clădiri Verzi si IWMS.

 

Vă stăm la dispoziție pentru orice detaliu sau informație suplimentară, precum și pentru înscrieri. În acest sens, vă rugăm să ne contactați la tel. 0733 732 358; email: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. sau Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

Attachments:
Download this file (Formular de participare.pdf)Formular de participare.pdf[ ]1406 kB

PARTICIPAREA ROFMA LA EFMC 2016

In perioada 8-9 iunie a avut loc la Milano editia 2016 a Conferintei Europene de Facility Management - EFMC 2016, considerat cel mai mare eveniment de profil din Europa, la care au participat circa 400 de specialisti in FM, atat din zona de practica a facility managementului, cat si din mediul universitar si cercetare. Din Romania  au participat presedintele ROFMA, Richard Mocko, in calitate de invitat al organizatorilor si lector in cadrul conferintei, directorul general ROFMA, precum si un reprezentant Archibus Solutions Center Romania.

Lucrarile conferintei
Avand ca motto "FM-Enhancing people and business", temele principale abordate in cele doua zile au fost orientate pe doua mari directii: a)  modele de business in FM, strategii si tendinte de dezvoltare in raport cu noile tehnologii si b) importanta si interesul fata de conditiile oferite oamenilor in cladiri, workplace management, servicii FM cu valoare adaugata menite sa creasca eficienta activitatii si starea de bine a oamenilor. 
Cele doua zile ale conferintei au acoperit subiecte precum:

  • Excelenta in serviciile FM
  • Modul cum facility managementul poate deservi mai bine organizatiile si oamenii
  • Change management
  • Conectivitate si digitalizare in FM
  • Tranzitia de la cladiri sustenabile catre orase sustenabile

In deschiderea lucrarilor conferintei, Peter Ankerstjerne, CMO la ISS World Services, a avut o foarte interesanta expunere in care a prezentat principalele provocari ce stau in fata FM-ului la orizontul anului 2020: tehnologiile si  locul de munca (mai ales noile modalitati de lucru). Vorbind de noile tehnologii, el a identificat 6 segmente cu impact major asupra FM respectiv: automatizarea, bazele de date, social media, internet of things, tehnologiile mobile si cloud, inteligenta artificiala. Privind noile locuri de munca, studiile arata ca 55% dintre birouri sunt in fiecare moment goale, iar cca. 1,3 miliarde persoane sunt in categoria "mobile workers" (cam 37% din totalul fortei de munca la nivel global). Aceste realitati determina corporatiile sa-si regandeasca politicile, sa promoveze o cultura a colaborarii intre salariati, sa ofere tot mai multe spatii de lucru flexibile, care sa incurajeze impartasirea cunostintelor, viteza de reactie organizationala, inovatia si productivitatea. Ca o concluzie, excelenta in serviciile FM este si va ramane un "factor uman", indiferent de evolutiile tehnologice.
Dupa-amiaza, Richard Mocko, presedinte ROFMA a fost invitat sa tina o prezentare cu titlul: "Impact of Facility Management to Sustainable Global Future" in cadrul panelului dedicat tranzitiei catre cladiri si orase sustenabile. 

Activitatea delegatilor ROFMA
Delegatia ROFMA a participat la lucrarile EuroFM Practitioners Network Group (PNG), care include practicienii din FM, asociatiile nationale, marile firme de profil si consultantii in domeniu.

De asemenea, delegatii ROFMA au avut o intalnire cu directorul general si respectiv vicepresedintele IFMA. La aceasta intalnire partile s-au informat reciproc asupra evolutiilor din ultimii ani. IFMA a prezentat noul acord de colaborare pe care l-a semnat la nivel global cu RICS, avand drept obiectiv cresterea recunoasterii FM-ului si promovarea globala a standardelor si a sistemului educational IFMA. Reprezentantii IFMA au fost informati si asupra demersurilor de lansare a primului program master de FM in Romania, primind propunerea de a acredita IFMA global acest master, care permite alinierea competentelor si curiculei la cerintele internationale.




FACILITY & PROPERTY MANAGEMENT CONFERENCE REVINE PE 13-14 IUNIE

Facility & Property Management Conference, eveniment la care ROFMA este asociatie partenera, revine pe 13 - 14 iunie, in cadrul JW Marriott Grand Hotel, Bucuresti cu ultimele noutati din domeniu.

Invitatul special al editiei din aces an este MARK MOBACH, Facility Management Professor, Hanze University of Applied Sciences Groningen (Olanda).

Participand la acest eveniment:
- Te intalnesti cu profesionistii din domeniu
- Esti la curent cu cele mai eficiente practici din domeniu
- Identifici oportunitati si descoperi ultimele noutati pentru industria de profil
- Tii pasul cu noile reglementari din domeniu si cu ultimele tendinte, capabile sa iti influenteze in mod decisiv afacerea
- Analizezi performanta in raport cu cei mai buni jucatori din industrie

Pentru detalii si inscrieri accesati linkul organizatorului.


Membrii ROFMA beneficiaza de o reducere de 10 % la tariful de participare

BUSINESS REVIEW ANUNTA CEA DE-A CINCISPREZECEA EDITIE A CONFERINTEI REALTY

Business Review anunta cea de-a cincisprezecea editie a conferintei Realty, evenimentul dedicat profesionistilor din sectorul imobiliar, ce va avea loc pe 16 Iunie la hotel Sheraton Bucuresti, sala Platinum. Realty 2016 va parcurge cele mai relevante subiecte din segmentele de birouri, retail, industrial si rezidential cu scopul de a marca oportunitati de crestere a competitivitatii in sectorul imobiliar precum si a stimula o mai buna intelegere a cerintelor si asteptarilor pietei.

Centrata pe cele patru mari segmente ale industriei, conferinta va aduce rapoarte de piata exclusive, oportunitati de invatare, trenduri ale pietei si va facilita networkingul si stabilirea unor parteneriate profitabile. Printre subiectele ce vor fi discutate la eveniment se afla:

● Atractivitatea Romaniei pentru investitii imobiliare in regiune

● Evolutia preturilor in 2016

● Trenduri imobiliare: cladiri verzi

● Noi trenduri de consum

● Previziuni legate de noi investitii si consolidari pe piata locala

● Tendinte in dezvoltarea de proiecte rezidentiale

● Implicatiile legii darii in plata pentru piata imobiliara

● Alternative de finantare pentru dezvoltatori si cumparatori privati

Pornind de la o evolutie pozitiva in 2015, piata locala de real estate isi pastreaza premisele de crestere in 2016. Pe segmentul de office un volum record de aproximativ 350.000 mp2 de spatii noi va fi finalizat anul acesta, aproximativ de cinci ori mai mult decat in anul precedent. O suprafata de spatii comerciale de tip mall de aproximativ 100.000 mp2 va fi livrata numai in Bucuresti pana la finalul anului si, data fiind cresterea consumului, dezvoltatorii raman optimisti. Sunt asteptari mari si pentru sectorul industrial/logistic avand in vedere evolutia efervescenta din 2015, in timp ce pe piata rezidentiala jucatorii spera ca recenta lege a darii in plata sa nu puna capat cresterii din ulitimele 12 luni. Vor fi validate premisele ca 2016 va fi un an mai bun decat cel anterior pentru piata de real estate?

Mai multe informatii despre eveniment, sesiunile de discutii si vorbitori pot fi gasite pe pagina evenimentului.

Membrii ROFMA interesati sa participe primesc 20% discount!

Inregistrarea se face la urmatorul link: http://www.business-review.eu/register-to-event?id=101596. Pentru a beneficia de oferta speciala completati codul de discount “ROFMA2016” in campul “Dicount code” al formularului de inregistrare.

 

Pe parcursul ultimilor cincisprezece ani, revista Business Review a sprijinit profesionistii din industria imobiliara prin rapoarte de piata, trenduri, prognoze si analize ale contextului legal precum si prin incurajarea cresterii industriei si a networkingului.

WORKSHOP ROFMA: PROVOCARI FINANCIARE IN STRATEGIILE DE FACILITY MANAGEMENT

Chiar dacă sectorul imobiliar s-a relansat pe toate segmentele sale, se observă o creștere a exigențelor privind calitatea construcțiilor și a serviciilor de administrare, operare și întreținere a acestor clădiri. Dezvoltatorii și proprietarii solicită standarde din ce în ce mai ridicate în efectuarea serviciilor de facility management,, cărora le alocă însă bugete în scădere. Executivii firmelor cu servicii FM in-house, corporate facility managerii, dar și managerii firmelor furnizoare de servicii de FM sunt presați să identifice soluții pentru optimizarea proceselor și serviciilor la costuri controlate, confruntându-se cu opțiuni de prioritizare, nu rareori, fiind puși în fața dilemei ”optimizari" sau ”reduceri” de costuri, avand consecințe severe pentru reușita businessului respectiv.

În acest context, ROFMA a organizat în data de 14 aprilie workshopul „Provocări financiare în strategiile de Facility Management”. Cei peste 40 de participanți au primit informații deosebit de utile și au avut un schimb deschis de idei pe următoarele teme, prezentate de lectori cu o vasta experiență profesională: 

  • Topul provocărilor financiare în facility management
  • Optimizare vs reducere de costuri în FM
  • Bugetul de facility management între costuri fixe și variabile
  • Constrângeri bugetare și controlul costurilor în FM
  • Direcții strategice de optimizare a costurilor în FM
  • Provocări financiare pentru entitățile din mediul privat și cele de interes public, în procesul de atribuire și monitorizare a derulării contractelor de achiziție.

               

Profilul participanților: Property și facility manageri, reprezentanți ai departamentelor financiare ai firmelor de FM, manageri de firme de FM, alți profesioniști în FM.

Data și locul de desfășurare al evenimentului: 14 aprilie 2016, începând cu ora 9.00, la Hotel Intercontinental Bucuresti; Sala Opera 

Pentru membrii ROFMA, participarea a fost gratuită în limita a doi participanți/membru

        

PROGRAMUL WORKSHOPULUI

08.30 – 09.00: Inregistrarea participantilor & welcome coffee

09.00 – 09.15: Deschiderea lucrarilor si prezentarea participantilor

09.15 – 10.00: Top cinci provocari cu impact financiar in facility management, Duglas Papanicu – AUTODESK Middle East Facility Manager

10.00 - 10.45: Optimizare vs. reducere de costuri in facility management, Lucian Anghel - TimePal

10.45 - 11.15: Provocari financiare pentru entitatile din mediul privat si cele de interes public in procesul de atribuire si monitorizare a derularii contractelor de achizitie, Stanciu Jeni Aura - Revizor General – Revizoratul General de Control Financiar de Gestiune si Cercetare Interna – CNCF ”CFR”-SA

11.15 - 11.45: Pauza cafea & networking

11.45 - 12.15: Constrangeri bugetare si controlul costurilor in FM, Sorin Rotaru - Director Tehnic si Mentenanta, Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti

12.15 - 12.45: Directii strategice de optimizare a costurilor de facility management - Eugen Ion, consultant FM

12.45 - 14.00: Primul pas catre un facility management strategic –solutii la provocarile financiare in FM – masa rotunda cu participarea urmatorilor invitati:

Lucian Anghel, TimePal

Stanciu Jeni Aura, Revizor General CNCF ”CFR”-SA

Sorin Rotaru, Director Tehnic si Mentenanta, Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti

Violeta Cirstoveanu, auditor sef Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti

Alexandru Miculas, Robert Bosch SRL

Eugen Ion, Consultant FM

Moderator: Duglas Papanicu

 

 

 

 

 

Voteaza

 

Ce alte cursuri organizate de ROFMA ar fi de interes pentru dvs.
Vanzari si promovare in FM
Contractarea in FM, caiete de sarcini, SLA-uri, KPI
Notiuni de administrare, operare si intretinere pentru site manageri
IT in FM
Curateniea cladirilor pentru sefii de echipe si site manageri
Mentenanta tehnica
Managementul energetic
Waste management
Space Management
Move/Relocation Management
Instrumente financiare pentru FM

Membri ROFMA

Membri fondatori

 

Abestcentraal